Minä olen täällä naureskellut :) en tarkoittanut tuolla lauseella: täytyy neuloa muille, että teille taitaville käsityöihmisille ja muille alkaisin neuleskella. Kyllä tämä lähisuku riittää toistaiseksi, kun on "omakin" perhe jo 16 henkinen, ukko, lapset+aviopuolisot, lapsenlapset. Sekä siskon ja veljen perheet. Ja KOIRAT: tyttären perheessä 4 koiraa ja pojan perheessä 2 koiraa+kissa! Koirien neuleet on mulle oikein haaste, ei millään meinaa onnistua! Nyt olen kuitenkin pyytänyt tarkat mitat, jos sitten. Semmoiset "viitat" kyllä onnistuu, mutta ne puvut lahkeelliset, aina jokin mitta pielessä!  Eniten kyllä kudon minäkin muille kuin itselleni, mutta kun lähtevät maailmalle, niin ettei ole kuvaa. Nyt  syyskuussa neuloin vaalean sinisestä Butterflystä  ekan Fifi-huivini 18-vuotta täyttävälle neidolle ja unohdin tietysti sen kuvan. Yritän vastedes muistaa otta  kuvia. Tässä 12 vuotiaalle tyttären pojalle Novitan nuoren miehen neule 7 veljes-langasta, pituus 170cm leveys 160cm:lle. Saas nähdä kelpaako, kun on hiukan kutiava lanka tuo 7-veljeslanka, olis pitänyt tehdä kaksin kertaisesta Woolista, mutta kun en löytänyt harmaata enään.

11147.jpg

Tässä tekele joka odottaa purkua. Tehty 10-vuotiaalle tyttären tytölle, joka on hoikka ja jo yli 160 cm pitkä. Niin kuin moni on huomannut ohjeet missä on palma-lankaa tulee liian leveitä niin tästäkin, myös huppu oli epäkäytännöllinen: paha takin alla ja sitten ulkopuolelle pidettynä ei sopinut asusteisiin. Jos olisi ollut sopiva, olisi pitänyt pitää vain ennen " takkikautta". Siis purkuun. Olen lykännyt purkua, kun ei varmaa kiva purettava!

11150.jpg

Olen myös aika paljon pojan lapsille neulonut, mutta kun ei oo niitä kuvia! Puseroita, säärystimiä, lapasia, sukkia, huiveja ja pipoja. Myös aikuiset ovat saaneet osansa, neulomisvimmastani.