Olen ollut kyllä ahkera eli tavalliseen tapaani kutonut aina tv katsellessa.

Kamerani on ollut korjattavana, kun en saanut sitä enää päälle ja valitti lataa, lataa ja olin ladannut. No on melko uusi kamera ja meni takuuseen korjaus. Ei kyllä mitään selitystä missä vika! No nyt taas toimii, mutta kuvaaja on edelleen yhtä kehno :).

Kun oli vielä pakkasia pyysi pojanpoikani aikuin mies saman tyytliset pitkät villahousut, kuin oli tenhyt hänen sisarelle joululahjaksi. Minä purin ja tein etu osaa monta kertaa, kun koitin saada aikaiseksi sepalusta, sanoin hänelle: en kyllä osaa tehdä sellaista, että olisi minusta hyvä. Hän sanoi ei siinä tarvi olla!! Olisi varmaa muutama harmaa hius säästynyt. Vaikka ei mulla ole harmaita, vaan tukkani on muuttunut valkoiseksi :)

No villahousut valmistui, mutta pakkaset meni ohi :) Menivät housut lahjalaatikkoon syksyä odottamaan.

Sitten tein villatakin Nalle-langasta, vuoden 1956 mallista! Minä olen tämän villatakin tehnyt vuonna 1956-57  sisarelleni kirkkaan punaisena. Täytyy sanoa, että eka versio oli parempi oli hiukan paksumpi lanka ja jälki oli kauniin tasainen, vaikka itse sanonkin. Minä olin silloin 16-17 vuotta ja sisareni 10-11 vuotta.

Välitöina tehnyt ehkä viimeiset Sibylla-lankasukat (Novitan metsämarja puolukka), toiset vaalen punaiset on myös Nalle-lankaa ja neuloessa vain tein mitä mielen juolahti. Kummatkin on noin 39 kokoa!

Uudesta Novita lehdestä otin näihin tabletteihin ohjeen. Lanka on jotain vanhaa puuvillalankaa Pienestä lankapuodista. On kaksikertaisella langalla virkattu. Luonnon valkoinen ja valkoinen lanka yhdessä!

Jotenkin nyt muutamat kuvat vain väkisin haluaa makaa :)

Miesten villahousut!

IMG_0135.jpg

 

IMG_0137.jpg

Naisten takki, malli vuodelta 1956!

IMG_0139.jpg

IMG_0141.jpg

Sibylla-lankasukat!

IMG_0130.jpg

Nallesukat!

IMG_0133.jpg

Virkatut tabletit 2kpl

IMG_0127.jpg

 

IMG_0126.jpg