Minne on kadonnut mun käsityö into. Mulla on mökillä iso pussi lankoja mukana ja muutama ohjekin, myös ristipistotöitäkin Olen ollut mökillä kohta kaksi kuukautta ja yhdet naisten polvisukat tehnyt!!! Aloittanut lasten "villa"takkia 5 cm. Ymmärtäisin jos olisi ollut kauniita säitä, että olisin ollut ulkona. Sade päiviä ja kylmiä tuulisia ilmoja on ollut ihan tarpeeksi.                       

Musta varmaa on tullut netti riipuvainen :) myös mökillä.

Mulle kävi muuten juhannusaattona niin kuin monelle muullekin eli uitin puhelimeni. Se kävi näin minulla oli leppoissa aamupäivä juhannusaattona, ei tarvinnut miettiä ruokia. Meidän 33- vuotias pojanpoika tuli viettämään juhannusta kanssamme ja toi kaikki ruokatarvikkeet mukanaa, jopa alumiinapaperit ym. Hän siis teki meille koko Juhannusaterian ulkokeittiössämme!

IMG_0189.jpg

 

Siis asiaan minä joutessani aloin putsaamaan rantaan rantakasveista, että pääsin veteen rannan kautta. En meinannut kuin matalalta ottaa pois kasveja ja siksi mulla oli saapaat ja pitkät housut päällä. No kun olin saanut kasveja ihan rannan rajasta pois, niin menin hiukan syvmmälle ja hups vettä meni saapaseen ja lahkeet kastuivat, no ei se mitään.  Niin minä innoissani etenin, että loppujen lopuksi olin vyötäröä myöten vedessä.                                                                                                                         Olin toista tuntia kahlailut vedessä, kun kuului huuto kesäkeittiöstä voisit laittaa perunat kiehumaa. No minä aloin ottamaan jo laiturilla saapaita pois, enhän minä niitä saanut. Tulin verannalle ja mies kiskoi ja kiskoi ja vihdoin lähtivät. Ja kun aloin riisua likomärkiä pitkiä housuja, muistin ja huomasin mulla oli kännykkä ollut koko ajan taskussa, kun odotin juhannustoivotuksia.                                                                                            Otin kiireesti kaikki osat irti ja kuivattelin hiusten kuivaajalla. Pojan poika huuteli älä liian kuumalla kuivaa sitä muoviosat sulaa. No vesi vain kellui lasin ja puhelimen välissä. Laitoin perunat päälle ja avasin tietsikan ja laitoin kaikkille joilla oli sähköposti, ei hätää mitään vaikka en vastaa puhelimeen.                                                                                                                     No heti tytär laittoi viesin ja kehoitti laittamaan puhelimen riisipussiin. Melkein pari päivää oli ja näytti kuivalta. Sain yhteyden taas ja laitoin kaikkille viestin, että puhelin toimiin taas. Lapsuuden ystäväni joka ei voi sietään viestejä soitti takaisin. Niin eihän puheesta meinannut saada selvää kumpaakaan suuntaan.                                             Kun arkipäivä koitti menin puhelin ostoksille Tampereella, ajatukseni oli ostaa ihan tavallinen puhelin, mutta kun kaikki jälkeläiseni toitotti osta nyt älypuhelin. Niin minä ostin,vaikka olen vieläkin sitä mieltä, että karvalakkimalli olisi kyllä riittänyt mulle! Nyt on kaikki merkkipäivät kadonneet kalenterista. No onneksi kaikkien synttäripäivät ovat muistissa, siis pääkoppa vielä siltä osin pelaa, vaikka muistettavia on noin 40. Nimipäivät ovat muutamilla hiukan kadoksissa. Nyt sitten opettelen tuon puhelimen koskettelua ja vaikka mulla on ollut aina pienehköt kädet, tuntuu nyt sormetkin kauhean isoilta :) Kai se vanhakin oppii!

No niin, voi jo mennä rannalta uimaa. En tykkää laiturilta mennä haluan jalat ensin pohjaan :)

IMG_0223.jpg

Juhannusruokaa ja niin hyvää ja eikä ole tarvinnut miettiä eikä itse tehdä!  Nam, nam!

Oman "kokin" savustama lohi ym.

juhannus2016%20003.jpg

Sitten toinen Juhannusruoka ja taas on niin.... etten osaa sanoi kuvata. Liha on kypsynyt neljä tuntia ja se maku ja mausteet kohdallaan. Mulle tulee tässä ihan nälkä!

IMG_0225.jpg

"Kokki" ja syöjä nauttimassa, kolmas syöjä kuvaa. Muuten "kokki" ei ole ammatiltaan kokki ei sinne päinkää, vaan ihan harrastuspohjalta tekee.

IMG_0226.jpg

Ja sitten vielä leipä uuniin!

IMG_0235.jpg

Oli kyllä tämä leipäkin todella hyvää. Koitin udella ohjetta, mutta oli "leipurin" oma salainnen ohje! Hän harmitteli ettei ollut laittanut jauhoja leivän päälle, että olisi kuulema ollut paremman näköinen. Leipä meni kuin kuumille kiville, oli se niin niin.....

IMG_0239.jpg

Minusta on nyt päivälevon aika tuumaan Rico!

IMG_0206.jpg