Vaikka olenkin paljasjalkainen Stadin friidu, en ole koskaan käyttänyt puhekielenä Stadin slangia, vaikka kyllä ymmärrän sitä. No tässä kuitenkin vähännäytettä :)

OIVAA SAA EN BOLTSISTAIN
(Kolmatta linjaa takaisin)

Mä spittarit klabbeis dallailen, kohti Oivaa
dokaan veks krabbiksen.
Kun sisään mä painun, ei kukaan mua soimaan.
Tääl jurris melkeen on jokainen.

Saa skrode portsari femman, talvipalsastain.
Ja tshöbaan baarista bissen,pikkuhilullain.
Kun hintaan Rytkösen Voden, sille fikkastain,
paan khybän, ku viimeks skriittaa sain.

Tääl glaiduna jengi hengailee, skeidaa bamlaa,
jään friiduja tshiigaan ja dokaileen.

Mitä ennen mä Oivasti tshögasin ja sainkaan,
nyt tuskin fjoosaa enää mä saa.

Kuin montaa friiduu skrobasin ja nainkaan,
nyt tuskin stondaa mun slabbikaan.

Voin Stadin kertseissä tsittaa, vaikka päivittäin.
Voin Valkan biblussa bluggaa lempikniigojain.
Voin Bärtsin tshyrkassa funtsaa snadii syntejäin.
Mut Oivaa saa en boltsistain.

Kun hidasta foksii jorataan, gimma skriinaa:
-Onks lahkees bansku vai haluuts mun kaa?
Ei miehuus-taika jääny oo taa!
(Sanat: Kauhanen Erkki Johannes)

min%C3%A4sotahattu.jpg