On sitten tänä vuonna neulottu ja virkattu ponchoja enemmän kuin pitkiin aikoihin. Tämmöinen hyvä poncho-vuosi oli myös -70 luvulla. Silloin myös minä niinkuin moni muu, virkkasin, neuloin käsin ja koneella tutuille ja sukulaisille ponchoja. Ne olivat värikkäämpiä kuin nyt. Minulle kävi jostain syystä niin, että oma tyttö jäi ilman. Olimme mökillä ja sinne tuli tuttava perhe ja heidän tyttärellä oli minun tekemä poncho päällä. Illalla tyttäreni kysyi miksi minulla ei ole tuollaista ponchoa, häkelyin niin, etten osannut sanoa mitään järkevää selitystä. Lupasin aloittaa heti hänelle ponchon teon. Minä kun en ollut ajatellut tehdä mitään ponchoa mökillä, jouduin sen tekemään virkaten niistä langoista mitä  minulla oli mukana. Hyvin värikäs poncho siitä tuli 5-vuotiaalle neidille, mutta myöhemmin sitä kyllä piti myös serkku-tyttökin.                                                                                                                                            No nyt sitten on tänä kesänä tyttäreni saanut mustasta Butterflystä tehdyn palaponchon ja puuvillalangasta kahdesta virkatusta huivista tehty poncho(kuva). Molemmista tulivat minun mielestä liian pitkät. Tein myös Turkulaisille ekaluokkalaistytöille Lollopop+Palma+tangolangasta ponchot. Olivat ihan kivan näköiset kaksostyttöjen päällä, muuten samanlaiset mutta toisen Palmaraita vaalean punainen ja toisella sininen. Kuva jäi taas ottamatta. Minulla on jotekin ollut niin vaikea ajatella, että kirjaisin ylös tekeleeni tai ottaisin kuvia. Ehkä mielessä kummittelee: laiska töitään luettelee :)  Mutta kesällä innoistuin kuiten tuolla Novitan neulomossa ajatuksesta että kirjaisin ja kuvaisin töitäni. Ei ihan vielä oikein kunnolla ole iskostunut minuun, kun unohdan aina otta kuvia ennekuin työt lähtevät maailmalle! Nyt kyllä huomaan ,että aika paljon tulee tehtyä. No sitten tällä viikolla olen virkannut/neulonut niitä kaikkien neulojien tekemiä verkkoponchoja! Tein luumun ja kauniin ruskeasta Teddy-langasta sekä vaalean sinisestä pop-langasta verkkoponchot. Olivat kivat tehdä, nopeat ja vain kaksi kerää lankaa! Tosin olivat semmoiset lyhyet, niistä kuvat!! Tämän vuoden ponchokauden aloitin jo keväällä "mummon" palaponcholla ja siitä on kuvakin, mutta kun osallistuin sillä Novitan ponchokilpailuun ja kun me neulomossa sovimme että emme julkaise kuvia ennekuin lokakuussa, niin että sitten julkaisen :) !

10981.jpg10972.jpg