Nyt on sitten kokeiltu Aino-lankaa. Minun mielestä ihan kiva kutoa, ei minulla pahemmin "halkeilut".  Hankalampi on Pop-lanka neuloa "halkeilee" enemmän. Tein tuosta Ainosta liivin. On sitä pätkävärjättyä "ruskaa", kuvassa väri on muuttunut. Malli on pääosin otettu Suuri käsityö-lehdestä 9/05 malli 6. Siinä lankana on Katia Himalaya,  joka minulle vielä tuntematon lanka. Ainoa ostin 400g jäi pieniä nyssyköitä. Neuloin kainoloon asti yhtenä kappaleena ja sitten yhtäaikaa erikseen taka+etukappaleet. Jätin kauluksen pois ja virkkasin takakappaleen ylläreunaan yhden kerroksen kiinteitä silmukoita. Tämä Aino-lanka, kun on noin kirjava ei palmikko pääse oikeuksiin neuleessa. Vielä huonommin kuvassa. Liivi on kevyt ja mukavan tuntuinen. Minun mielestä antaa pirteyttä mustaan puseroon ja housuihin :) Taidan ostaa jonkinlaiset hakaset siihen, on mukavampi takin alla. Vetoketju tuntuu raskaalta vaihtoehdolta, sillä liivi on jotenkin kevyen oloinen. Kuvassa reunat kääntyneet hiukan sisään ja väri ei taaskaan oikea. Mutta kyllähän teillä on tuo ruskan väri varmasti mielessä, kun sitä on aika monessa Novitan langassa:) Alunperin olin aikonut ostaa Ainoa oranssina, mutta en silloin kun ostin löytänyt.

 

13391.jpg