Kevätreissu Tapion lankaakauppaan tehty lauantaina. Meitä 40 Neulomolaista ja heidän neulovia kavereita olimme bussilla liikenteessä. Matka järjestänä oli SeijaP , suuri K I I T O S hänelle kivasta retkestä! Riihimäellä oli ensimmäinen kokoontumispysäkki, sinne me PK-seutulaiset menimme junalla sekä omilla autoilla. Useammassa paikassa pysähdyimme poimimaan käsityön ystäviä matkaan. Ensimmäinen ostospaikka oli Wetterhoff Hämeenlinnassa. Siellä oli pieni muotoinen luento Wetterhoffista. Ostin sieltä 2 kerää Rowan damask-lankaa ja kaksi pitkää hakaneulaa. Noita hakaneuloja olin jo pitkää aikonut hankkia ja nyt sattu kohdalle. Saimme lahjaksi värikartat lankoineen ja hinnastoineen sekä kortin millä sain seuraavalla kerra 10% alenusta ostoksista. Paketin päällä, kun oli ryijyn kuva ja langanpätkiä näkyi muovikotelossa, niin minä luulin ensin, että saimme pienen ryijytarvikepussin. Ahneella on tunnettu loppu:)

Sitten jatkoimme matkaa kohti Tamperetta ja taas poimimme kyytiin ihmisiä. Ikaalisissa söimme, oli siisti ravintola ja ihan hyvä noutopöytä! Vatsa pullollaan ruokaa, niin kuin aina ahneelle käy noutopöydässä, jatkoimme matkaa Kauhajoelle! Matkalla arvottiin lankoja, joita SeijaP oli saanut meille eri liikkeistä. Minua arpaonni onnisti ja myös paria muutakin! Sain kolme vyyhtiä Teddy Galaxia! Hiukan kuului huudahduksi Sibylalle, jolla on lankaa pienen lankakaupan verran, mutta lankahan tulee langan luo vai mitä? Myös tulomatkalla oli myös lanka-arpajaiset, muut olivat silloin onnekkaita.

Pienten eksymien jälkeen pääsimme Tapion kauppaa, siellä meitä odotetiin, kun olimme hiukan myöhässä ja omistaja pariskunta piti vai meitä varten kauppaa auki. Oli siellä lankaa... hyvänen aika, kun ei saanut ensin oikein tajuttua mistä aloittaisin katselun. Ei minun pitänytkään paljon ostaa, mutta olisi kyllä mieli tehnyt vaikka mitä. Ostin  6 kerää Fabel-lankaa ja kaksi kerää Mozart coloria! Kyllä bussissa näki, että lankaa oli tarttunut mukaan paljon ja suklaarasiat myös paljastivat. Suklaarasia sai, kun ostos ylitti 50€!

Saimme myös mukaamme muovikassin Tapiokaupasta lähtiessä. Kassista löytyivät nämä:

Menomatkalla poikkesimme vielä juustopaikassa. En ostanut juustoa kotiin, kun olin jo ostanut paljon kaupasta äitienpäivää varten. Maistelin kyllä juustoja ja söin paikan päällä kahvin siasta  leipäjuustopalan lakkahillolla!Nam...  Ainoa minkä ostin oli rievän, kun näin muutkin ostivat ja näytti herkulliselta. Mutta se oli kauhea pettymys, ei maistunut miltään ja oli kuivaa hötöä, kun kotona maistelin. Juustokaupan jälkeen ajoimme suoraan etelään kohti. Olin kotona lähemmäksi klo 23.20 ja aamulla olin lähtenyt klo 7.30. Kyllä oli mukava reissu. Kotona vielä katselin viisujen lopun, hiukan kyllä pilkin eli pää nytkähteli, mutta kyllä koko ajan pysyin viisuissa mukana....! :))

Minulta unohtu kamera kotiin, mutta reissukuvia löytyy mm. SejaP sivuilta!