Suuri mikä suuri. Minulla on roikkunut 400g kerä Sirdar Yo-Yo lankaa Pienessä lankapuodissa, päätin nyt siitä tulee minulle liivi tai jollekin muulle. Aikoinaan olin ostanut sen villatakkia varten. Olin silloin niin tohkeissani aloittamaan takkia, vaikka lankakaupassa ei ollut kuin yksi kerä
tätä väriä, ostin sen. Yksi kerä ei olisi riittänyt takkiin vaikka olikin 400g. Onneksi ei ollut kuin tuo yksi kerä, sillä lanka on luistamaton neuloa, siis hyvin hidasta ja kaiken kukkuraksi narisee neulottaessa. Lanka on 74% akryllia, 14% villaa ja 12% polyesteriä. Omasta päästä aloin neuloa
etu- ja takalappaleet yhtäaikaa pyöröpuikolla, manailin ja neuloin. Koska neule oli hyvin tiivisti puikolla(niin paljon silmukoita) , en nähnyt kokoa. Olin kyllä omasta mielestäni laskenut silmukkamäärän oikeaksi, siksi huolettomasti ja sinnikkäästi neuloin, periaattella kyllä tämä nyt valmistuu. Joopa joo. Tänään sitten päätin laittaa useamman pyörön neuleeseen ja mitata paljonko kavennan vyötärön kohdalta. Vertailin tämän hetkisen lempi neuleeseen, joka on Tennessee langalla tehty. Halusin kyllä pidemmän kuin tuo vihreä neulejakku, nutta en leveämpää. Voi p... ja kaikki kirosanat,leveähän se on ja oikeasti vielä leviä enemmän, kun ei oo litteänä pöydällä. Siis purkuun, purkuun,purkuun!!!! Kyllä tuo lanka nyt täytyy saada pois kerältä vaikka kuinka kiukuttelee minulle. Oiskohan parempi virkata, en oikein usko.

Kerä jo vähän aloitettu, mun sylissä:

1295472.jpg

 

Vertailu Tennessee jakkuun, kummalta puolelta näin paljon liikaa!

1295473.jpg

vielä toisinpäin mitattuna kuitenkin suuri

1295474.jpg

Purettu ja uusi yritys!