Ei tullut hyvä! Olen pukertanut mustalla Novitan Linnea langalla Novitan kesä 2006 lehdestä pitsijakkua. Itselleni tein viime vuonna vihreästä Tennessee langasta. Ehdin tehdä ennenkuin korjaus tuli lehteen, että oli pitsineuleesta jäänyt pari riviä pois. Nyt kun tein oikealla ohjeella niin melkein sanoisin, että virheellinen oli kauniinpi! No tällä mustaa Linnea langalla tein oikealla ohjeella. Linnea lanka kauan aikaa sitten hankittu 60% puuvillaa ja 40 % pellavaa, tiheys 20/29 10cm. Siis hiukan paksumpi kuin ohjeen Tennessee lanka. Olevinani laskin kuinka paljon piti olla silmuikoita, kun oli paksumpi lanka kuin ohjeessa. Pyöröpuikoilla tein kaikki kappaleet yhtä aikaa. Välillä kyllä katsoin, että näyttää isolta. Pyöröpuikoilla jotenkin hämääntyy koko, vaikka ei "ympyrään" neule ollutkaan vaan tasona. No sitten tein virheen, kun aloin tehdä etureunan päätien kavennusta. Otin pyöröpuikon pois purkaakseni, voi mikä valtava telta sieltä paljastu. Olin monena iltana ajatellut, siis vain ajatellut mennä vertamaan, minun jakkuuni, mutta en viitsinyt. Oli joko kiva tv-ohjelmä tai Rico ei neulonnut minun kanssa kilpaa, siis ihana rauha neuloa :) ja minä vain neuloin. Nyt sitten tänään paljastu laiskuus, neuleen ympärysmitta oli yli 140 cm, kun piti olla 104! Siis taas PURKUUN.

620084.jpg

 

Tässä on parin viikon tulos :(

620054.jpg