Taas olen tehnyt "uutta".En ole koskaan  tilanut lankoja netistä. No tänään tilasin Novitalta Nalle-lankaa tyttöjen kietaisutakkeihin ja poikalapselle liskohuppariin langat. Mietin ensin menisinkö bussilla Lauttasaareen tehtaan myymälään vai kokeilisinko tilausta. Kun kuitenkin olisi mennyt bussilippuihin melkein 8 euroa, päädyin tuohon tilaukseen. Tilaus pitäisi tulla ilman postimaksua, kun oli yli 30€.    

Minulle tuli mieleen vanha juttu Korkeasaaresta. kun luin KirstiinaS  alpakka-juttua. Olivat muuten mukavan näköisiä nuo Kristiinan ottaamat kuvat. Niin se juttu mikä mulle tuli mieleen oli kun minä -40 luvulla olin Korkeasaaressa ja sain ratsastaa laamalla. Laama-eläimiähän nuo Alpakatkin ovat. Olin saanut syntymäpäivälahjaksi inkkaripuvun. Toivoin aina lapsena poikamaisia lahjoja ja sain tyttömäisiä suurimman osan :) Varsinkin inkkaripäähine oli mieluissa ja se päässä näyttää oleva tuossa laamalla ratsastuskuvassakin. Pidin sitä niin sen kesän, että oli enään jäljellä yksi taittunut sulka. Jos joku vanhempi ihminen muistaa nähneessä poikamaisen vilkkaa tytön inkkari päähinen päässä Kaivopuiston hiekkalaatikoilla ja kalliolla niin kyllä varmasti oli Sibylla!

13222.jpg