Olin retkellä eilen 7.6 Korialla, lähellä Kouvolaa. Meitä Neulojia oli 55 henkilöä  ympäri Suomea suuntasi omilta tahoilta pikkuautoilla ja junalla kohti Koria tutustumaan Novitan tehtaaseen. Minä joka olen mökillä, pääsin kyytiin Tampereelta kahden minua huomattavasti nuoremman naisen kyytiin. Kello oli laitettu soimaan 5.15, mutta eihän se ehtinyt soimaan, kun ponkasin jo ylös 4,50. Koira oli saanut ruokaa ja minä ja mies kahvit, kun 5.45 lähdimme Tampereelle, minulla oli 6.30  määrä olla eräällä huoltamon pihalla. Olimme perillä ajoissa ja hetken siinä odottelin Kikkaa ja Piiaa joita en tuntenut olenkaan ennestään kuin netissä nimimerkkeinä. Hiukan jännitti, kuinka matka sujuu, tiesin heidän olevan noin tyttäreni ikäisiä tai hiukan nuorempia. Pianhan he tulivat ja pääsi mies koiran luokse mökille ja minä reisuun. Heti oli välitön olo, ihan kuin olisi tuntenut livenäkin neulojat. Matka meni sujuvasti, joimme kahvia välillä ja olimme ajoissa Korialla, siksi kävimme Huoltamolla vielä juomassa kahvit. Huoltamolla oli myös Novitan myymälä, siellä oli jo muutama muutakin neulojaa. Tehdas oli tästä Abc huoltamosta muutaman kilometrin päässä , missä jo oli yli 50 neulojaa odottamassa, kun me ja toinen autolastillinen neulojia tultiin. Kiersimme tehdasta kahdessa porukassa, tietoa tuli paljon, tosin kuuluvuus oli välillä huono, kun koneet pitivät niin kovaa meteliä! Tehdas kierroksen jälkeen pääsiime vaihteeksi juomaan kahvia, joka oli todella hyvää ja tuoreet pullat nam! Siiten päästettin meidät irti, eli saimme ostaa tehtaamyymälästä lankaa. Nopeammat ehtivät hamsrata kaikki syksyyn pussilangat, jolloin Novitan kenkilökunta ehdotti, että jokainen ottaisi vain yhden pussilankapussin noita tulevia uutuuksia ja minäkin sain sitten puolekilon sinisorsalanka pussin. Sitten rauhallisemmin 55 naista keräsi koreihin ja ostos kärryihin lankoja. Minua varmaa harmittaa varmaa jonkin aikaa, jos joudun ostamaan lankaa lähiaikoina! Sillä varmaakin tulee mieleen voi tuokin olisin saanut sieltä ja paljon halvemmalta! Minun saaliini oli vain vähän yli kaksi kiloa, kun toisilla laitettiin oikein mustaan jätesäkkiin langat kassalla ja jos oikein näin eräs suberhamsterilla oli mustajätesäkki + useita muovipusseja :)) KIVA reissu ! Paras anti oli tutustua livenä taas uusiin ihmisiin joita on vain tuntenut nimimerkkinä, vaikka paljon jo tunnekin., Oli kyllä kaikki kivaa,  reissu, uutta tietoa ja hauskaa nähdä kuinka me taas hullaannuimme langoista!

Kiitos Seijap matkan järjestämisestä ja Novitalle hienosta päivästä tehtaalla, sekä kyydistä Piiaalle ja Kikalle.

Minun saaliini, edessä sitä syksyn uutus lankaa Sinisorsa 7v.

 

Tehtaalla:

 

 

Tehtaalla värikokeiluja

Ei ihan viellä valmista lankaa, monta vaihetta vielä: