Nyt juuri tänään tuli mieleeni vanha virkkaus! Tämä pieni pienen nuken jakku on virkattu, jos oikein muistan vuonna1949 voipi olla vuotta aikaisempikin. Sen on virkkannut isäni pikku siskolleni, joka oli nukkeihmisiä, minä silloin oikein nukeista välittänyt. Äitini ja isäni harrastivat kovasti "vedonlyöntejä" urheilusuorituksista kuka voittaa, kumpi teke parempaa läskisoosia jne. Äitini virkkasi siskoni pienelle nukelle vaatteita. Isäni haastoi taas kilpasille kumpi teke kauniimman jakun ja lapset saavat olla tuomareina. Äitini joka tiesi, että minä isän tyttönä anna ääneni isälle vaikka olisi ollut kuinka ruma, niin äitini sanoi, että ainakin kaksi ääntä täyttyy voittajalla olla, meitä oli kolme lasta! No äiti virkkasi siskoni sillä hetkellä lempi värillä sinisellä ja isäni vaalean punaisella. Ilmeisesti isä huomasi, että siskon äänet taitaa mennä äidille jakun värin takia, niin isäpä tekikin pienet kukat ja sai ainakin kaksi ääntä, kukkien ansiosta, en muista kuinka veljemme äänesti, vai oliko tuo hänen mielestä tyttöjen juttuja. Olen säästänyt tuota nuken jakkua ja minun piti antaa siskolle kehyksissä, kun täytti tasa vuosia, mutta enhän minä silloin muistanut :)

76473.jpg